Blläääää

Sitter nu i skolan och har väldigt tråkigt har i morse haft teknink prov och nu har jag haft svenska in lämning blä och lunchen är kall pasta sallade med ärtor!!!! hur gått är det....... men det posetiva är illafall att det är varmnt ute och jag ska rida idag på min älskade Mazze :-)
Vi saknar dig Skratti <3 <3 <3 <3 
Publicerat den 2013-04-16 - klockan 11:07:17





» C

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 lill Skratti saknar dig <3<3<3<3<3

2013-04-16 » 12:11:42

Hejsan! såg att du hade kommenterat min blogg och frågat hur jag lärde Taiga gå i form, det viktigaste är att ha bara fart och få hästen att bjuda framåt, håller du en stadig,jämn och inte hård hand så brukar dem då oftas söka sig neråt av sig själva :) När din häst väl sänker huvudet, släpp då trycket( det blir belöningen) , klappa och sen samlar du upp den igen så den förstår när den gör rätt. Tänk också på att handen ska vara mjuk så du inte sitter och håller den för hårt :) lycka till Kram!

Svar: Okej, tack så jätte mycket :-)
Linnéa & Mazze

2013-04-20 » 21:58:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback