Mazze #4

Efter 2-3 veckors tid red jag honom igen, men den gången hemma på vår bana. Jag trodde att han skulle vara rädd för dressyrstaketet men icke sa nicke, han brydde sig inte ett dugg utan ville bara jobba, haha sötnos♥
 
Nu när jag to tygeln gick han i form direkt och direkt när jag började trava gick han i form. Gjorde volter, mjukade upp honom och kunde till och med börja ställa inåt. Idag la jag mest fokus på galoppen, fatta rätt galopp osv. Han började faktiskt gå lite i form, kunde göra volter.. kändes verkligen som en annan häst! Charlotte hoppade med Undra så då frågade Linnéa om jag också kunda testa eftersom han tydligen inte var världsbäst på det och drog gärna åt de håll han ville. Jag ville absolut inte börja högt så först en bom bara på marken, kom i både trav och galopp.. det kändes bra och jag kunde faktikst styra han åt de håll jag ville. Sedan la vi bommen på en sockerbit, kanske blev 30cm, kom i alla gångarter och han hoppade fint! Sedan tog jag lite travbommar. Först snubblade han ganska mycket men de sista gångerna tog han dem klockrent :D 
Detta var dock den senaste gången jag red honom..
 
Fina fina Mazze♥
 
 

 
 
 
Publicerat den 2013-07-26 - klockan 11:15:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback