Mazze #1

Som säker alla vet har Linnéa en fjording som heter Mazze.. jag har faktiskt ridit honom några gånger :) 
Under några dagar kommer en liten utveckling från första gången jag satt på hans rygg till senaste gången jag satt på hans rygg!
 
Den första gången jag red på Mazze var uppe i ridhuset, jag ville verkligen få testa.. han verkade så himla mysig. Jag är en ryttare som kommit en bit på vägen och vill då gärna rida hästen i form och jobba dem lite mer. Hehe Mazze var en stenklump i munnen, han fattade ingenting om vad jag gjorde och stätade mer än gärna emot. Vi satt på gummisnodden för att jag skulle få lite mer inramning på honom, det gillade han inte.. men jag bara red på och till sist förstod han att den inte alls var så hemsk och började ge efter lite. Under det ridpasset skrittade jag nästan bara, och på slutet sänkte han huvudet och blev avslappnad. Jag tyckte att det skulle räcka och ville avsluta när det gick som bäst! 
 
Publicerat den 2013-07-24 - klockan 10:46:00





» Wilma

Sv; Åh tack! <3 Jag gör gratis om du är intresserad :)

Svar: :)

2013-07-24 » 10:52:58
» Bella

Sv; Tack! :-) Jo hon är en blandras mellan fjording och okänd. Vi vet inte den andra tyvärr men försöker ta reda på det, hihi! :)

Svar: Okej, hon var väldigt söt <3

2013-07-24 » 11:05:04

sv; tack så mycket! bra här,sj? :)

2013-07-24 » 11:20:03
» Cajsa

Hej! Fin blogg!! Besök gärna min blogg och var gärna med på Veckans Blogg!! Kram Cajsa :)

Svar: :)

2013-07-24 » 11:33:50
» Alva

Sv; Tack så mycket! :D
Clover är 141.9 i mankhöjd, alltså jätteliten d-ponny. Har skrivit ett inlägg om det på min blogg nu som du gärna får läsa om du vill :)

Allt bra annars då? :)

Svar: Okej, han ser större ut :D

2013-07-24 » 12:59:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback