Mazze #3

Ännu en vecka senare bokade vi tid i ridhuset igen.
 
Ungefär direkt när jag tog tygeln gick han i form i skritten och linnéa stod typ med öppen mun och ba: omg,va fin han är! Jag skrittade inte hyperlänge utan började trava, fick jobba ett tag innan han faktiskt också där gick i en stadig form.. hästen som aldrig gått i form i sitt liv gick helst plötsligt i en stadig form i både skritt och trav!! Jösses vilka andra gångarter han fick, han rörde verkligen på benen och kändes riktigt trevlig. Jag tog lite galopp, den kändes faktiskt bättre än förra gången. medans jag försökte parera honom försökte han hjälpa mig, han gav efter lite och tog i. Nu kändes det riktigt riktigt BRA, han frustade och frustade. Jag kunde även nu i traven börja göra ridvägar, volter, serpentiner och snett igenom.. shit va duktig ha va♥
 
 
 
 
 
 
Publicerat den 2013-07-25 - klockan 12:03:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback