Bränskador

Okej har hänt en del så har inte riktigt orkat blogga :/ Igår så var jag och Matilda ute och gick med Mazze vilkte gick bra han travade efter oss löst och var jätte busig bockade och galopperad jätte mycket :D Men när vi kom hem till stallet så gick vi i skogen runt hagen och då blev dom andra hästarna lite rädda och skenade i hagen och Mazze blev lite uppblåst och lite nervös kan man väll säga! När vi väl var framme vid stallet så sa jag till Matilda att ta Mazze så ropar jag på Maud att hon kan öppna till dom andra hästarna och det gjorde hon och sen gick jag om dom och skulle precis öppna dörren till stallet och då ser jag att Mazze börjar stressa upp sig och ska precis säga till Matilda att hålla honom med båda händerna och då.......... så stiker han och jag slänger mig efter grimskaftet och ramlar så han drar mig över deras fin och inte alls vassa grus gång så jag är lite blå och sår på ryggen och bränskador av grimskaftet i händerna! Ja som skakt väldigt skön och sen blev jag inte alls sur på Mazze...! Så idag är jag lite mörbultad :/ 
 
Provade en sadel idag från Charlotte och den var väldigt hår men låg ganska bra :) Har även beställt lite saker från Horsemeup.se :D 
Ett blom hackamore, ett schabrak som är som en pad och en repgrimma med repgrimskaft.
 
 
 
 
Publicerat den 2014-01-06 - klockan 19:28:50






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback