Baltazar aka Pluto

I går red jag en annan häst i stallet då hon är bortrest. Han heter Baltazar men kallas för Pluto och är fem år gammal tror jag, ganska så grön i ridningen då han inte kan galoppen än! Vi red runt lite i en hage för att känna hur han känndes och sen var det första gången jag red honom och han känndes som en trevlig individ men en härlig inställning till arbete. Han är ganska nervös och rädd för saker men är lugn om han får arbeta i fromen och då lysnnar han också bra! 
Hade tänkt rida honom idag, men då det är världens storm ute så står jag nog över så det får bli imorgon istället. Mazze ska också ridas imorgon då han var väldigt konstig och ville inte gå fram igår så får sen hur han känns imorgon! 
 
Ska föröska förbättra bloggningen! 
Baltazar-Pluto 
 
 
Publicerat den 2014-09-22 - klockan 16:46:07






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback