Idag :)

Idag så ska jag till norrtälje med pappa och kolla på bilar och kanske köpa någon hihih :D så mazze får antingen vila eller en promenad av mig eller min syster vi får se.
 
Igår så var hovslagren här och skulle verka och sko honom :/ Att ta av skon var lite jobbigt tyckte han men det gicka ganska bra när vi hjälptes åt och att verka var inga problem allas :) sen skulle skona på och då fick han lite panik när han satt hans ben mellan hans så då lag vi ett band över magen som man satt runt hoven så om han skulle försöka att ta ner hoven så stod han i mot själv med anndra benet och det fuktade bra till öglan som satt runt benet råkade snöras åt ch fastna och Mazze fick PANIK och för söker komma loss men det gör han inte så då springer han in till saddlarna med mig framför och dåde jag och Mazze har panik men tillsluta stanar han och vi kan koppla bort bande, och jag var helt skakis i bena men sen så fortsatte vi och då gick det bättre.
Men det verkar som om Mazze tycker att det är läskigt när man sätter benet mellan sin ben så det ska jag öva på helst en gån per dag i några minuter :)
 
Så nu har han framskor och verkade hovar :-)
 
Juste glömde berätta att jag såg en grävling för någon dag sedan :)
Publicerat den 2013-05-21 - klockan 11:59:45






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback